Fenomena Maher Zain

Saturday, January 1, 2011

haaaa,, mamat yang bermuka sejuk mata memandang nih memang da jadi ala-ala 1 fenomena, memang da femes seluruh dunia da dengan lagu-lagu dia dalam album pertama dia. Sebut je nama dia, ramai yang kenal lagi-lagi perempuan yang cair dengar lagu dia 'for the rest of my life' yang dia nyanyi khas untuk isteri dia. woooot~^^ da berkahwin ae cik-cik adik semua. Sekarang lagu dia yang tadi tu masih ranking no1 dekat hotFM dan pernah datang ke Malaysia untuk buat persembahan. Tapi sejauh mana korang kenal mamat ni???





ok2, nama mamat ni Maher Zain dan dilahirkan di Lebanon pada 16 mac 1981. Mamat ni memang mempunyai darah seni dalam bidang nyanyian sebab ayah dia, Mustapha Maher pun memang seorang penyanyi. Masa umur 8tahun mamat ni berpindah ke Sweden dengan famili dan sambung belajar dekat sana. Masa dia umur 10tahun, dia dapat keyboard yang pertama dia(nak gak...). Lepas je mamat ni habis sekolah, dia sambung belajar dan ambil degree dalam bidang Aeronautical Engineering. yeahh. Dah la pandai, berbakat pulak tu. Dia ada mengakui dulu dia memang seorang yang liar-liar sikit, yang bermasalah sampai satu hari dia dapat hidayah sampai sekarang, tu yang muncul lagu 'Thank You Allah' yang merupakan lagu feberet ambe.

cover album pertama Maher Zain, thank you ALLAH

Kat atas ni cover album dia yang pertama yang mula dikeluarkan pada 30 oktober 2009. Berita paling latest yang dia bagitau dalam facebook official dia mingu lepas ialahhhhhh..jeng! jeng! jeng! agak-agak korang apa??? hooo.. sebagai tanda penghargaan atas sambutan dan penerimaan orang kita kat sini, Maher Zain minggu lepas mula pergi ke studio untuk buat rakaman lagu 'insyaALLAH' dalam bahasa MELAYU sebagai mana yang dia pernah cakapkan dulu lepas je habis buat performance kat Malaysia!!!! so memang ramai yang sah-sah tak sabar tunggu album dia yang kedua ni la kan~^^

Apa-apa hal pun, sama-sama la kita doakan kejayaan mamat ni. Tengok, siapa cakap lagu nasyid tak dapat popular macam lagu lain??

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...