KENTUT korang, ambe dan FAKTA mengenainya

Sunday, January 2, 2011

K.E.N.T.U.T... ringkas dan padat perkataan ni cukup sinonim dalam kehidupan seharian kita. Ada kentut yang berkeyakinan tinggi iaitu kentut yang kuat dan padu bunyinya dan ada juga kentut yang misteri yang tak dengar bunyik pun, tapi tiba-tiba ada bau. Part yang ni memang susah nak dikenal pasti pemilik kentu tu kalau masa tu dalam berkeadaan lebih dari 2 orang.


Cerita tentang KENTUT, berapa banyak fakta yang korang taw? Haaa, kadang-kadang benda simple mimple macam ni, kita kurang alert nak amik taw kan, memang tak kisah pun. Ok2, kali ni aku nak kongsi fakta tentang entiti misteri yang bernama kentut ni. jom check it out!!


  • Walaupun benda ni susah nak diakui oleh kaum hawa, namun hakikatnya mereka juga kentut sebanyak mana lelaki kentut. Sama je kuantiti 'tembakan' tu!!

  • Rata-rata kentut ni terdiri daripada 59% nitrogen, 21% hidrogen, 9% karbon dioksida, 7% metana, dan oksigen 4%... dan kurang dari 1% adalah apa yang membuatkan kentut ni berbau busuk~^^

  • Kentut juga adalah entiti 'mudah terbakar'!!!(flammable) 

  • Anai-anai adalah pengeluar terbesar kentut!!!!

  • Setiap orang menghasilkan kentut sekitar setengah liter setiap hari!!

  • Kentut mencatat kelajuan 10 meter per saat ( kalau 100m = 10saat, lebih kurang macam watson nyambek lari pecut)!

  • Suhu kentut pada saat kejadian ialah 98.6 farenheit @ 37 darjah celsius!!
Haa, ni la fakta-fakta tentang kentut. Tak salah sebenarnya kentut ni, sebab tu memang sebahagian dalam kehidupan manusia. Yang salahnya tu kentut sengaja depan orang dengan bunyi yang kuat, sah-sah kentut tu jadi ala-ala proposal mintak penyepak sebijik dua.

3 comments:

blog-tips-kurus said...

kenapa anai-anai?

Mijah said...

Sila jelaskan kentut adalah entiti mudah tbakar??

BudakNakal said...

>>knapai anai2 tu sy tataw, mgkin dr segi die bgitau tu anai2 mrupakan serangga yang mngeluarkn kentut pling kerap. kalu manusia shari 4,5 kali la contoh, sekor anai2 mgkin 20kali gitu

>> cik mijah nk penjelasan ek. ok, sy akn bgtaw

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...