UNDANG_UNDANG pelik (part2)

Wednesday, January 26, 2011

Oleh kerana malam ni hujan, sejuk membeku dan sedikit lembab menjadikan otak kurang rajin nak berfikir sangat(cakap je la ko malas penulis oiii).. Jadi setelah berfikir sepanjang beberapa saat dengan serius, ambe dengan senyum yang cute sikit dari kerang separuh masak nak sambung tentang LAW!!!cewahhhh~ macam lawyer pulak ambe nih (masuk bakul angkat sendiri ke penulis oiiii). Sudah!Sudah!Merapu meraban ambe, merapu lagi sebahagian undang-undang di beberapa kawasan ni yang ambe sambung dari part 1 tu. 


Kalau rasa berminat nak share ke apa, amik je situ ada button disediakan da. Kalau rasa tak berminat nak share, tapi berminat nak gubal sendiri undang-undang korang, gubal kat blog sendiri ye, pastu duduk kat penjuru bilik, ketawa sorang-sorang. Yang nak terus baca, bawah ni sambungan dari entry yang lepas..
  • Di Natoma, Kansas. Membaling pisau kearah orang yang berpakaian belang-belang adalah melanggar peraturan.(kalau baju x belang2 korang nampak, baling je. xpe, xsalah)
  • Di Perancis, mengahwini orang yang telah mati adalah dibenarkan (lembab beku otak ambe malam ni, lembab lagi orang yang bagi n buat benda xde faedah ni)
  • Di Miami, anda dilarang untuk bersuara meniru (imitate) bunyi binatang.(korang jumpe kucing kat sana jangan nak miow2, kena tangkap ambe tataw!)
  • Di bahagian Barat Virginia, hanya bayi sahaja yang dibenarkan menaiki kereta bayi (jadi kepada para ibu dan bapak, tolong.. jangan taw..nanti balik malaysia kita naik puas2 ye)
  • Sejak pembukaan disneyland(1955) sehingga tahun 1960, lelaki yang berambut panjang tidak dibenarkan masuk.
  • Adalah melanggar undang-undang jika anda menggadaikan gigi palsu anda di Las Vegas!
  • Anda dikira melanggar undang-undang sekiranya sendawa atau bersin disebahagian gereja di Omaha, Nebraska.(ni pandai2 la korang tahan ye)
  • Anda tidak dibenarkan menutup pintu kereta dengan kuat di tengah bandar di Switzerland
  • Anda dikira melanggar undang-undang sekiranya anda salah menyebut 'Arkansas' dengan betul semasa anda berada di Arkansas.(haha, kalau tergeliat lidah nak nyebut tu, jangan gatai la nak p sane)
  • Di San Salvador, mereka yang memandu dalam keadaan mabuk boleh dijatuhkan hukuman mati di hadapan skuad penembak. (Negara kita tak nak buat macam ni ke??)
  • Di Massachusetts, anda tidak dibenarkan pergi ke katil sebelum mandi dahulu.(bagus benor peraturan ni)
  • Di Kentucky, anda tidak dibenarkan memancing di Sungai Ohio jika tidak memiliki lesen memancing Indiana
  • Di Kentucky juga, anda tidak dibenarkan membawa aiskrim di poket belakang.(beli aiskrim cone, letak kat poket tepi ke, depan ke xpe. Macam doraemon da)
Ada info tak dalam entry ni?? menarik tertarik kebabom tak? biasa la kan, budak baru nak belajo tulis blog gini la gayanya, ayat tah apa-apa. Bosan tak bosan blog ambe, sikit sebanyak ambe mintak maap la ye. Kadang-kadang sedar tak sedar mana la tau kan ada yang terguris terhiris kau memang da bomm, mintak maap awal2 la ye.

Entry tentang undang-undang unik ni akan sampai last chapter tak lama lagi. Ada 3 episod je entry pasal ni. Nak tau lagi update dia, rajin-rajin la jenguk blog ni (promote ke cik abang oii). wahaha!!!! Itu aje untuk entry ni, Chalo bete!

3 comments:

Fasihah Supian said...

macam-macam :)

BudakNakal said...

heheh, tawu xpeeeee

Lollipop Dude said...

tak boleh baling pisau kat orang baju belang-belang tu yang tak boleh blah

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...